Yrityksen kotisivut ovat valmiit. Vai ovatko?

Yrityksesi kotisivut ovat valmiina!

Aikamoinen homma, eikö vain? Aikaa paloi reilusti enemmän kuin uskoitkaan.

Mutta, vielä ei ole valmista. Ei läheskään.

  • Torsti Aaltokangas / Artikkeli päivitetty 30.4.2021

Usein sivujen valmistuminen ja julkaisu on maali, joka lopettaa koko projektin.

Siinä mennään metsään että rytisee.

Nyt kun sinulla on valmis myyntialusta, voit alkaa tosissasi ajamaan sinne potentiaalisia asiakkaita.

Jos unohdat uudet kotisivusi julkaisun jälkeen oman onnensa nojaan, saat luultavasti muutaman kuukauden kävijäpiikin, mutta sen jälkeen niistä tuleva hyöty pienenee selvästi. Käy niin, että ”kehitys loppuu tyytyväisyyteen”.

Riippuen strategiastasi, jonka olet hionut nettifirman kanssa, otat nyt käyttöön sinulle tehokkaimmat asiakkaiden hankintatavat.

Vaihtoehtoja on runsaasti, tässä muutama esimerkki:

  • Google Ads -mainokset (entinen Adwords)
  • Sosiaalisen median mainonta (Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube, Instagram…)
  • Sähköpostimarkkinointi
  • Bannerimainonta
  • Sisältömarkkinointi eri muodoissaan

Varo kuitenkin alussa hamstraamasta liian montaa kanavaa samanaikaisesti. Jos et hallitse edes yhtä markkinointitapaa hyvin, et pysty saamaan siitä parasta hyötyä. Usea kanava huonosti hoidettuna on katastrofi. Suosittelen myös tässä kohdassa ulkoistamista.

Ja sitten vielä muutama markkinoinnin bonusidea:

  • Lyö hynttyyt yhteen tuotteeseesi sopivien muiden tuotevalmistajien tai alasi vaikuttajien kanssa
  • Tarjoa tuotteesi arvosteltavaksi bloggaajille
  • Kehitä suositteluohjelma, joka palkitsee sinulle asiakkaita tuoneet ihmiset
  • Kirjoita blogitekstejä muille sivustoille (vierasblogit)
  • Kirjoita lehdistötiedotteita
  • Tee sisältöjä, joita asiakkaasi voi jakaa netissä
  • Järjestä oma työpaja tai konferenssi netissä

Ja niin edelleen… Mutta ennen kuin heität verkot veteen, olet ottanut käyttöön kävijäseurannan. Siitä seuraavaksi.

Siirry lukemaan oppaan seuraavaa artikkelia, Kävijäseuranta mahdollistaa kotisivujen kehittämisen tai:

Hyviä kysymyksiä asiakkailtamme:

Torsti Aaltokangas

Torsti on Thule Digital Oy:n projektipäällikkö ja AD. Hän on toteuttanut vuodesta 1996 lähtien satoja jänniä ja jopa tarpeellisia verkkopalveluja. Siinä sivussa työkalupakkiin on kertynyt runsaasti tietoa myynnistä ja markkinoinnista. Tällä viisaudella varustautuneena Torsti poistaa ostamisen esteitä PK-yrittäjien tieltä. Soita tai meilaa: 040 717 7096,

Kirjoita kommentti





Lunasta maksuton, 480 euron arvoinen markkinointineuvonta!

Haluaisitko tietää, mitkä ominaisuudet tekevät juuri sinun kotisivuistasi kuuman myyntikoneen?

Annan joka kuukausi rajoitetun määrän maksuttomia konsultointeja. Niiden tarkoitus on auttaa ennakkoluulottomia ja kasvuhakuisia yrittäjiä – kuten sinä – löytämään bisneksensä piilotettu myyntipotentiaali.

Siis se rikastettu ydin, joka saa asiakkaasi ostamaan sinulta.

Keskustelemme muun muassa näistä asioista:

  • Kuinka houkuttelet enemmän asiakkaita.
  • Miten palveluistasi voi tehdä erottuvia ja haluttavia.
  • Miten löydät keinoja parantaa markkinointiasi.
  • Miten kotisivusi saadaan myymään.

Olemme käyneet saman keskustelun lähes kaikkien asiakkaidemme kanssa. Huomaat varmasti, kuten muutkin, että hyödyt keskustelusta ja saat tehokkaita ideoita yrityksesi tuloksen parantamiseen.

PS. Pidä kiirettä, toukokuun ajat menevät nopeasti.

thule-digital-logo

Thule Digital Oy
Kiilakiventie 1, 90250 Oulu
Puh: 040 717 70 96

Voit mielihyvin blogata ja tviitata, jakaa Facebookissa, sähköpostissa ja missä tahansa netissä tämän sivuston sisältöä, jos mainitset aina lähteen. Kiitos käynnistä!

Suomen vahvimmat Thule Digital / Sivumestari
fi-verkkotunnusten-valittaja
yrittajat-jasenyritys
wordpress-kotisivut
drupal-logo

Wordpress on Wordpress-säätiön valvoma tavaramerkki. Drupal on Dries Buytaert'n omistama tavaramerkki.

Sivujen käyttöehdot