Kotisivujen ostajan opas — Luku 13
Yrityksesi kotisivut ovat valmiina!
Aikamoinen homma, eikö vain? Aikaa paloi reilusti enemmän kuin uskoitkaan.
Mutta, vielä ei ole valmista. Ei läheskään.
Torsti Aaltokangas / Artikkeli päivitetty 30.4.2021
Usein sivujen valmistuminen ja julkaisu on maali, joka lopettaa koko projektin.
Siinä mennään metsään että rytisee.
Nyt kun sinulla on valmis myyntialusta, voit alkaa tosissasi ajamaan sinne potentiaalisia asiakkaita.
Jos unohdat uudet kotisivusi julkaisun jälkeen oman onnensa nojaan, saat luultavasti muutaman kuukauden kävijäpiikin, mutta sen jälkeen niistä tuleva hyöty pienenee selvästi. Käy niin, että ”kehitys loppuu tyytyväisyyteen”.
Riippuen strategiastasi, jonka olet hionut nettifirman kanssa, otat nyt käyttöön sinulle tehokkaimmat asiakkaiden hankintatavat.
Vaihtoehtoja on runsaasti, tässä muutama esimerkki:
- Google Ads -mainokset (entinen Adwords)
- Sosiaalisen median mainonta (Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube, Instagram…)
- Sähköpostimarkkinointi
- Bannerimainonta
- Sisältömarkkinointi eri muodoissaan
Varo kuitenkin alussa hamstraamasta liian montaa kanavaa samanaikaisesti. Jos et hallitse edes yhtä markkinointitapaa hyvin, et pysty saamaan siitä parasta hyötyä. Usea kanava huonosti hoidettuna on katastrofi. Suosittelen myös tässä kohdassa ulkoistamista.
Ja sitten vielä muutama markkinoinnin bonusidea:
- Lyö hynttyyt yhteen tuotteeseesi sopivien muiden tuotevalmistajien tai alasi vaikuttajien kanssa
- Tarjoa tuotteesi arvosteltavaksi bloggaajille
- Kehitä suositteluohjelma, joka palkitsee sinulle asiakkaita tuoneet ihmiset
- Kirjoita blogitekstejä muille sivustoille (vierasblogit)
- Kirjoita lehdistötiedotteita
- Tee sisältöjä, joita asiakkaasi voi jakaa netissä
- Järjestä oma työpaja tai konferenssi netissä
Ja niin edelleen… Mutta ennen kuin heität verkot veteen, olet ottanut käyttöön kävijäseurannan. Siitä seuraavaksi.
Siirry lukemaan oppaan seuraavaa artikkelia, Kävijäseuranta mahdollistaa kotisivujen kehittämisen tai:
Hyviä kysymyksiä asiakkailtamme:
Lunasta maksuton, 480 euron arvoinen markkinointineuvonta!
Haluaisitko tietää, mitkä ominaisuudet tekevät juuri sinun kotisivuistasi kuuman myyntikoneen?
Annan joka kuukausi rajoitetun määrän maksuttomia konsultointeja. Niiden tarkoitus on auttaa ennakkoluulottomia ja kasvuhakuisia yrittäjiä – kuten sinä – löytämään bisneksensä piilotettu myyntipotentiaali.
Siis se rikastettu ydin, joka saa asiakkaasi ostamaan sinulta.
Keskustelemme muun muassa näistä asioista:
- Kuinka houkuttelet enemmän asiakkaita.
- Miten palveluistasi voi tehdä erottuvia ja haluttavia.
- Miten löydät keinoja parantaa markkinointiasi.
- Miten kotisivusi saadaan myymään.
Olemme käyneet saman keskustelun lähes kaikkien asiakkaidemme kanssa. Huomaat varmasti, kuten muutkin, että hyödyt keskustelusta ja saat tehokkaita ideoita yrityksesi tuloksen parantamiseen.
PS. Pidä kiirettä, syyskuun ajat menevät nopeasti.
Thule Digital Oy
Kiilakiventie 1, 90250 Oulu
Puh: 040 717 70 96
Voit mielihyvin blogata ja tviitata, jakaa Facebookissa, sähköpostissa ja missä tahansa netissä tämän sivuston sisältöä, jos mainitset aina lähteen. Kiitos käynnistä!
Wordpress on Wordpress-säätiön valvoma tavaramerkki. Drupal on Dries Buytaert'n omistama tavaramerkki.