Kotisivujen ostajan opas — Luku 11
Hakukoneoptimointi
Tälläkin hetkellä kohdeyleisösi etsii tuotteita ja palveluita Googlessa.
Ja rakas kilpailijasi yrittää kampittaa sinut hakukonetuloksissa.
Jäätkö makaamaan tuleen?
Torsti Aaltokangas / Artikkeli päivitetty 30.4.2021
Tiesitkö, että Googlen kakkossivulle ei eksy käytännössä katsoen kukaan. Eli linkki kotisivuillesi olisi hyvä olla heti ensimmäisellä sivulla.
Aikaisemmin mainitsin, että Suomessa tehdään joka päivä 30 miljoonaa Google-hakua. Se on valtava määrä.
Jotta sinulla olisi mahdollisuus näkyä edustavasti noiden hakujen joukossa, sivuillesi pitää tehdä hakukoneoptimointia. Puhumme siis tavasta parantaa kotisivujesi näkyvyyttä hakukoneiden tuloksissa.
Ja tuloksena pitää olla lisää laadukasta liikennettä sivuillesi.
Optimoimme eräälle asiakkaallemme sivun, joka tuottaa jatkuvasti noin 1 000 ilmalämpöpumpuista kiinnostunutta kävijää kuukaudessa. Hän saa oheistuotteena lähes 40 yhteydenottopyyntöä samassa ajassa.
Ja hän on yksinyrittäjä.
Tietyillä aloilla kilpailu on jo niin kovaa, että hakutulosten huipulle on todella vaikeaa päästä. Ymmärrät varmasti, että jos tuotteesi löytyy hakujen kärjestä, se on pelkkää kultaa ja timanttia.
Tässä muutama hyvä syy lisää:
- Ihmiset luottavat Googleen. Jos yrityksesi on tulosten kärjessä, myös kotisivusi koetaan luotettavana.
- Onnistunut optimointi parantaa myös sivujesi luettavuutta eli kävijöiden tyytyväisyyttä.
- Google on myös erikoistunut parantamaan paikallisten hakujen osuvuutta. Se siis auttaa kauppasi lähellä olevia asiakkaita löytämään sinut.
Mutta varovasti sen optimoinnin kanssa.
Jos kotisivusi tehdään vain hakukoneita varten, käyttäjäsi eivät enää koe sisältöä hyödylliseksi – tai edes luettavaksi. Tämä on yleinen ongelma optimointiyritysten keskuudessa. Optimointi menee överiksi.
Siirry lukemaan oppaan seuraavaa artikkelia, Webhotelli on sivujesi koti tai:
Lunasta maksuton, 480 euron arvoinen markkinointineuvonta!
Haluaisitko tietää, mitkä ominaisuudet tekevät juuri sinun kotisivuistasi kuuman myyntikoneen?
Annan joka kuukausi rajoitetun määrän maksuttomia konsultointeja. Niiden tarkoitus on auttaa ennakkoluulottomia ja kasvuhakuisia yrittäjiä – kuten sinä – löytämään bisneksensä piilotettu myyntipotentiaali.
Siis se rikastettu ydin, joka saa asiakkaasi ostamaan sinulta.
Keskustelemme muun muassa näistä asioista:
- Kuinka houkuttelet enemmän asiakkaita.
- Miten palveluistasi voi tehdä erottuvia ja haluttavia.
- Miten löydät keinoja parantaa markkinointiasi.
- Miten kotisivusi saadaan myymään.
Olemme käyneet saman keskustelun lähes kaikkien asiakkaidemme kanssa. Huomaat varmasti, kuten muutkin, että hyödyt keskustelusta ja saat tehokkaita ideoita yrityksesi tuloksen parantamiseen.
PS. Pidä kiirettä, joulukuun ajat menevät nopeasti.
Thule Digital Oy
Kiilakiventie 1, 90250 Oulu
Puh: 040 717 70 96
Voit mielihyvin blogata ja tviitata, jakaa Facebookissa, sähköpostissa ja missä tahansa netissä tämän sivuston sisältöä, jos mainitset aina lähteen. Kiitos käynnistä!
Wordpress on Wordpress-säätiön valvoma tavaramerkki. Drupal on Dries Buytaert'n omistama tavaramerkki.