Yrityksen kotisivujen graafinen suunnittelu

Kotisivujen graafinen ilme

Mikä on graafisen suunnittelun tarkoitus kotisivuilla?

Onko se maailman tärkein asia?

  • Torsti Aaltokangas / Artikkeli päivitetty 30.4.2021

Tästä on aika moni graafikko eri mieltä, mutta sanon sen kuitenkin.

Sen tarkoitus on auttaa sisältöä suostuttelemaan kävijä kohti haluttua lopputulosta.

Parhaimmillaan se on silloin, kun kävijäsi eivät jää miettimään, onko se hyvää vai huonoa. He yksinkertaisesti toteavat alitajuisesti sen positiivisena ja jatkavat sivujen selaamista.

Maailman huonoin kotisivu
Huonoimmillaan tapahtuu täyskäännös kohti kilpailijasi sivuja.

Asiakkaat eivät tule kotisivuillesi ihastelemaan hienoja grafiikoita tai kivoja animaatioita. He haluavat jotakin – yleensä vastauksen kysymyksiinsä.

Sivujen ei tarvitse olla ultrakauniit, mutta niiden pitää olla ammattimaisen näköiset. Ne kuvastavat yrityksesi toimintaa ja osaamista. Ja jos kotisivujesi kokemus on jollain tavalla tuskainen, se heijastuu suoraan sinuun ja palveluihisi.

Ärsyttävät värit, sekava ja epäjohdonmukainen asettelu ja vanhentunut ilme antavat sinusta kuvan amatöörimäisenä harrastelijana, joka tuskin pystyy tuottamaan laadukasta palvelua tai tuotetta.

Ja tämä on tosi epäreilua, tiedän. Sinä olet ammattilainen ja osaat ammattisi. Kotisivusi nyt vain sattuvat olemaan paikka, jonne asiakkaasi menevät jossain vaiheessa.

Siellä kannattaa oikeasti panna parastaan.

Mitä sinun tarvitsee huomioida?

  • Varmista, että sivujesi ilmeen tekee webgraafikko.
    Ei siis graafikko, joka on erikoistunut perinteisiin suunnittelutöihin, kuten lehti-ilmoituksiin, esitteisiin tai muihin painotöihin.
    Kotisivujen suunnittelu vaatii erilaisia taitoja kuin mitä printtigraafikolla on. Se on käyttöliittymäsuunnittelua ja siinä on omat sääntönsä.
  • Sivujesi ei tarvitse olla überhienot.
    Jos graafikkosi mopo alkaa keulia, palauta hänet maan pinnalle. Usein pelkistetty ympäristö kohdistaa mielenkiinnon tuotteeseesi. Eli siihen mihin pitääkin.

Siirry lukemaan oppaan seuraavaa artikkelia, Sisältö ei saa olla latteaa, vaan loistavaa tai:

Torsti Aaltokangas

Torsti on Thule Digital Oy:n projektipäällikkö ja AD. Hän on toteuttanut vuodesta 1996 lähtien satoja jänniä ja jopa tarpeellisia verkkopalveluja. Siinä sivussa työkalupakkiin on kertynyt runsaasti tietoa myynnistä ja markkinoinnista. Tällä viisaudella varustautuneena Torsti poistaa ostamisen esteitä PK-yrittäjien tieltä. Soita tai meilaa: 040 717 7096,

Kirjoita kommentti





Lunasta maksuton, 480 euron arvoinen markkinointineuvonta!

Haluaisitko tietää, mitkä ominaisuudet tekevät juuri sinun kotisivuistasi kuuman myyntikoneen?

Annan joka kuukausi rajoitetun määrän maksuttomia konsultointeja. Niiden tarkoitus on auttaa ennakkoluulottomia ja kasvuhakuisia yrittäjiä – kuten sinä – löytämään bisneksensä piilotettu myyntipotentiaali.

Siis se rikastettu ydin, joka saa asiakkaasi ostamaan sinulta.

Keskustelemme muun muassa näistä asioista:

  • Kuinka houkuttelet enemmän asiakkaita.
  • Miten palveluistasi voi tehdä erottuvia ja haluttavia.
  • Miten löydät keinoja parantaa markkinointiasi.
  • Miten kotisivusi saadaan myymään.

Olemme käyneet saman keskustelun lähes kaikkien asiakkaidemme kanssa. Huomaat varmasti, kuten muutkin, että hyödyt keskustelusta ja saat tehokkaita ideoita yrityksesi tuloksen parantamiseen.

PS. Pidä kiirettä, toukokuun ajat menevät nopeasti.

thule-digital-logo

Thule Digital Oy
Kiilakiventie 1, 90250 Oulu
Puh: 040 717 70 96

Voit mielihyvin blogata ja tviitata, jakaa Facebookissa, sähköpostissa ja missä tahansa netissä tämän sivuston sisältöä, jos mainitset aina lähteen. Kiitos käynnistä!

Suomen vahvimmat Thule Digital
fi-verkkotunnusten-valittaja
yrittajat-jasenyritys
wordpress-kotisivut
drupal-logo

Wordpress on Wordpress-säätiön valvoma tavaramerkki. Drupal on Dries Buytaert'n omistama tavaramerkki.

Sivujen käyttöehdot