Kotisivujen ja yrityksen brändäys

Brändäys polttaa asiakkaaseen mielikuvan yrityksestäsi

Vaikka olisit yhden henkilön minimikroyrittäjä, tarvitset ainakin logon ja yrityksen nimen.

Tämä on brändäyksen alku.

  • Torsti Aaltokangas / Artikkeli päivitetty 30.4.2021

Brändäys ei tarkoita viinalla läträämistä, vaan yrityksen mainetta ja itsestään antamaa kuvaa.

Paino on maineella, joka taas perustuu ihmisten kokemuksiin yrityksestäsi. Se on siis sitä, mitä sinusta supistaan selkäsi takana. Sinusta itsestäsi riippuu, mitä puskaradiossa pauhataan.

Vahva brändi voi surutta rahastaa tuotteistaan enemmän. Hyvä esimerkki on Coca-Cola ja Lidlin halpiscola.

Yrityksen brändäys
Kummasta sinä maksaisit enemmän?

Ja miten tämä liittyy kotisivuihin?

Paljonkin. Usein kotisivut ovat yrityksen ainoa kanava esitellä tuotteet ja palvelunsa. Siellä määrittelet tyylisi ja sanomasi ja annat asiakkaillesi mahdollisuuden olla yhteydessä sinuun.

Brändäys tarkoittaa myös yhdenmukaisuutta.

Kun yrityksesi kotisivuilla ja muissa ulospäin näkyvissä materiaaleissa on yhdenmukainen ja tunnistettava ilme, annat itsestäsi dynaamisen ja ammattimaisen kuvan.

Ja helpotat ostajan valintaa, kun kaupassa käynnin hetki koittaa. Brändäys jättää jäljen asiakkaasi mieleen.

Lisäksi oma persoonallinen ilme erottaa sinut kilpailijoistasi. He voivat ehkä kopioida kaikki tuotteesi, mutta ei brändiäsi.

Mitä sinun kannattaa tehdä? Toimi näin:

  • Kotisivut ovat brändisi osa. Muodosta brändisi jo ennen kuin alat toteuttamaan kotisivuja.
  • Hanki tyylikäs logo ja käytä sitä usein.
  • Kun yrityksesi graafinen ilme on valmis, älä vaihtele värejä, muotoja tai kirjasimia miten sattuu. Jos sinulla on graafinen ohjeistus, se auttaa sinua toimimaan oikein.
  • Rakenna jo heti alussa mahdollisuus hallita asiakkaiden mielipiteitä yrityksestäsi. Ennen kuin he oksentavat pahan olonsa Suoli24.fi:hin.

Siirry lukemaan oppaan seuraavaa artikkelia, Kotisivujesi verkkotunnus tai:

Torsti Aaltokangas

Torsti on Thule Digital Oy:n projektipäällikkö ja AD. Hän on toteuttanut vuodesta 1996 lähtien satoja jänniä ja jopa tarpeellisia verkkopalveluja. Siinä sivussa työkalupakkiin on kertynyt runsaasti tietoa myynnistä ja markkinoinnista. Tällä viisaudella varustautuneena Torsti poistaa ostamisen esteitä PK-yrittäjien tieltä. Soita tai meilaa: 040 717 7096,

Kirjoita kommentti





Lunasta maksuton, 480 euron arvoinen markkinointineuvonta!

Haluaisitko tietää, mitkä ominaisuudet tekevät juuri sinun kotisivuistasi kuuman myyntikoneen?

Annan joka kuukausi rajoitetun määrän maksuttomia konsultointeja. Niiden tarkoitus on auttaa ennakkoluulottomia ja kasvuhakuisia yrittäjiä – kuten sinä – löytämään bisneksensä piilotettu myyntipotentiaali.

Siis se rikastettu ydin, joka saa asiakkaasi ostamaan sinulta.

Keskustelemme muun muassa näistä asioista:

  • Kuinka houkuttelet enemmän asiakkaita.
  • Miten palveluistasi voi tehdä erottuvia ja haluttavia.
  • Miten löydät keinoja parantaa markkinointiasi.
  • Miten kotisivusi saadaan myymään.

Olemme käyneet saman keskustelun lähes kaikkien asiakkaidemme kanssa. Huomaat varmasti, kuten muutkin, että hyödyt keskustelusta ja saat tehokkaita ideoita yrityksesi tuloksen parantamiseen.

PS. Pidä kiirettä, toukokuun ajat menevät nopeasti.

thule-digital-logo

Thule Digital Oy
Kiilakiventie 1, 90250 Oulu
Puh: 040 717 70 96

Voit mielihyvin blogata ja tviitata, jakaa Facebookissa, sähköpostissa ja missä tahansa netissä tämän sivuston sisältöä, jos mainitset aina lähteen. Kiitos käynnistä!

Suomen vahvimmat Thule Digital / Sivumestari
fi-verkkotunnusten-valittaja
yrittajat-jasenyritys
wordpress-kotisivut
drupal-logo

Wordpress on Wordpress-säätiön valvoma tavaramerkki. Drupal on Dries Buytaert'n omistama tavaramerkki.

Sivujen käyttöehdot