Kotisivujen ostajan opas — Luku 2
Brändäys polttaa asiakkaaseen mielikuvan yrityksestäsi
Vaikka olisit yhden henkilön minimikroyrittäjä, tarvitset ainakin logon ja yrityksen nimen.
Tämä on brändäyksen alku.
Torsti Aaltokangas / Artikkeli päivitetty 30.4.2021
Brändäys ei tarkoita viinalla läträämistä, vaan yrityksen mainetta ja itsestään antamaa kuvaa.
Paino on maineella, joka taas perustuu ihmisten kokemuksiin yrityksestäsi. Se on siis sitä, mitä sinusta supistaan selkäsi takana. Sinusta itsestäsi riippuu, mitä puskaradiossa pauhataan.
Vahva brändi voi surutta rahastaa tuotteistaan enemmän. Hyvä esimerkki on Coca-Cola ja Lidlin halpiscola.
Kummasta sinä maksaisit enemmän?
Ja miten tämä liittyy kotisivuihin?
Paljonkin. Usein kotisivut ovat yrityksen ainoa kanava esitellä tuotteet ja palvelunsa. Siellä määrittelet tyylisi ja sanomasi ja annat asiakkaillesi mahdollisuuden olla yhteydessä sinuun.
Brändäys tarkoittaa myös yhdenmukaisuutta.
Kun yrityksesi kotisivuilla ja muissa ulospäin näkyvissä materiaaleissa on yhdenmukainen ja tunnistettava ilme, annat itsestäsi dynaamisen ja ammattimaisen kuvan.
Ja helpotat ostajan valintaa, kun kaupassa käynnin hetki koittaa. Brändäys jättää jäljen asiakkaasi mieleen.
Lisäksi oma persoonallinen ilme erottaa sinut kilpailijoistasi. He voivat ehkä kopioida kaikki tuotteesi, mutta ei brändiäsi.
Mitä sinun kannattaa tehdä? Toimi näin:
- Kotisivut ovat brändisi osa. Muodosta brändisi jo ennen kuin alat toteuttamaan kotisivuja.
- Hanki tyylikäs logo ja käytä sitä usein.
- Kun yrityksesi graafinen ilme on valmis, älä vaihtele värejä, muotoja tai kirjasimia miten sattuu. Jos sinulla on graafinen ohjeistus, se auttaa sinua toimimaan oikein.
- Rakenna jo heti alussa mahdollisuus hallita asiakkaiden mielipiteitä yrityksestäsi. Ennen kuin he oksentavat pahan olonsa Suoli24.fi:hin.
Siirry lukemaan oppaan seuraavaa artikkelia, Kotisivujesi verkkotunnus tai:
Lunasta maksuton, 480 euron arvoinen markkinointineuvonta!
Haluaisitko tietää, mitkä ominaisuudet tekevät juuri sinun kotisivuistasi kuuman myyntikoneen?
Annan joka kuukausi rajoitetun määrän maksuttomia konsultointeja. Niiden tarkoitus on auttaa ennakkoluulottomia ja kasvuhakuisia yrittäjiä – kuten sinä – löytämään bisneksensä piilotettu myyntipotentiaali.
Siis se rikastettu ydin, joka saa asiakkaasi ostamaan sinulta.
Keskustelemme muun muassa näistä asioista:
- Kuinka houkuttelet enemmän asiakkaita.
- Miten palveluistasi voi tehdä erottuvia ja haluttavia.
- Miten löydät keinoja parantaa markkinointiasi.
- Miten kotisivusi saadaan myymään.
Olemme käyneet saman keskustelun lähes kaikkien asiakkaidemme kanssa. Huomaat varmasti, kuten muutkin, että hyödyt keskustelusta ja saat tehokkaita ideoita yrityksesi tuloksen parantamiseen.
PS. Pidä kiirettä, joulukuun ajat menevät nopeasti.
Thule Digital Oy
Kiilakiventie 1, 90250 Oulu
Puh: 040 717 70 96
Voit mielihyvin blogata ja tviitata, jakaa Facebookissa, sähköpostissa ja missä tahansa netissä tämän sivuston sisältöä, jos mainitset aina lähteen. Kiitos käynnistä!
Wordpress on Wordpress-säätiön valvoma tavaramerkki. Drupal on Dries Buytaert'n omistama tavaramerkki.