Mitä kotisivut maksavat?

Mitä laadukkaat yrityksen kotisivut maksavat?

Tuhannen taalan kysymys! Ja tähän on helppo vastata...

...heti kun tiedämme mitä tarvitset.

  • Torsti Aaltokangas / Artikkeli päivitetty 20.5.2021

Jos aloitat kotisivujen etsinnän hintakyselyillä, saat vastaukseksi valtavan hintahaitarin. Joku tekee sivusi 5 000 eurolla ja joku tekee ne 500 eurolla.

Tämä aiheuttaa tietysti hämmennystä ja syy on yksinkertaisesti siinä, että hintalappu on arvottu.

Tai sitten sait tarjouksen vain teknisestä toteutuksesta. Siis julkaisujärjestelmän ja valmiin teeman asennuksesta palvelimelle. Näillä sivuilla on hyvin harvoin mitään tekemistä myynnin kanssa.

Ja lisää vettä myllyyn. Hintataso ei myöskään välttämättä kerro laadusta.

Jokainen digitoimisto keskittyy mielellään siihen, mikä heidän mielestään on tärkeintä. Jollekin se on ohjelmointi, jollekin taas graafinen suunnittelu tai hakukoneoptimointi.

Vähän tylsää, mutta laatu näkyy suurimmaksi osaksi vasta sivujen julkaisun jälkeen. Eli pystyykö kokonaisuus tuottamaan sinulle myyntiä, asiakkaita, liidejä – sitä mitä varten sivut on alunperin rakennettu.

Ytimekkäästi sanottuna: laadukkaat kotisivut = myyvät kotisivut.

Kun olet käynyt tyhjentävästi lävitse tarpeesi tekijäehdokkaiden kanssa, olet saattanut jo vakuuttua, että tietty kotisivujen tekijä on juuri se oikea. He ovat antaneet parhaan toteutusehdotuksen ja parhaan takuun. Lupauksen onnistumisesta.

He myös pystyvät antamaan sinulle oikean hinnan verkkosivuistasi. Siis sen joka tyydyttää molempia osapuolia.

Et ole siis ostamassa multakuormaa tontillesi. Älä käytä sivujesi tekijän mittarina ensisijaisesti hintaa.

Eikä tässä vielä kaikki, kotisivujen kustannukset pitää laskea niiden koko eliniältä. Vain ohjukset voi laukaista ja unohtaa. Kotisivusi eivät itseohjaudu asiakkaiden luokse.

Niille pitää ajaa kävijöitä erilaisista lähteistä, kuten ostetut mainokset, sosiaalinen media, kampanjasivut. Lisänä pottiin tulee vielä hakukoneoptimointiin ja sivujen ylläpitoon menevät kustannukset.

Parasta tässä kuitenkin on, että jos verkkosivut on aidosti tehty rahan ansaitsemista varten, voit puhua investoinnista. Ja investointi on aina tarkoitus tulla takaisin. Korkojen kera.

Jos taas maksat pelkästä sivujen teknisestä toteutuksesta, maksat tuloksettomasta väsäilystä. Ja heität rahasi Kankkulan kaivoon™.

Jos haluat jonkinlaista käsitystä hinnoittelustamme, katso etusivultamme esimerkkejä.

Jos kuitenkin olet liikkeellä pikkubudjetilla = satasilla, suosittelen tutustumaan kotisivukoneisiin. Niistä lisää myöhemmin.

Siirry lukemaan oppaan seuraavaa artikkelia, Tarjous hyväksytty! Mitä seuraavaksi? tai:

Torsti Aaltokangas

Torsti on Thule Digital Oy:n projektipäällikkö ja AD. Hän on toteuttanut vuodesta 1996 lähtien satoja jänniä ja jopa tarpeellisia verkkopalveluja. Siinä sivussa työkalupakkiin on kertynyt runsaasti tietoa myynnistä ja markkinoinnista. Tällä viisaudella varustautuneena Torsti poistaa ostamisen esteitä PK-yrittäjien tieltä. Soita tai meilaa: 040 717 7096,

Kirjoita kommentti





Lunasta maksuton, 480 euron arvoinen markkinointineuvonta!

Haluaisitko tietää, mitkä ominaisuudet tekevät juuri sinun kotisivuistasi kuuman myyntikoneen?

Annan joka kuukausi rajoitetun määrän maksuttomia konsultointeja. Niiden tarkoitus on auttaa ennakkoluulottomia ja kasvuhakuisia yrittäjiä – kuten sinä – löytämään bisneksensä piilotettu myyntipotentiaali.

Siis se rikastettu ydin, joka saa asiakkaasi ostamaan sinulta.

Keskustelemme muun muassa näistä asioista:

  • Kuinka houkuttelet enemmän asiakkaita.
  • Miten palveluistasi voi tehdä erottuvia ja haluttavia.
  • Miten löydät keinoja parantaa markkinointiasi.
  • Miten kotisivusi saadaan myymään.

Olemme käyneet saman keskustelun lähes kaikkien asiakkaidemme kanssa. Huomaat varmasti, kuten muutkin, että hyödyt keskustelusta ja saat tehokkaita ideoita yrityksesi tuloksen parantamiseen.

PS. Pidä kiirettä, huhtikuun ajat menevät nopeasti.

thule-digital-logo

Thule Digital Oy
Kiilakiventie 1, 90250 Oulu
Puh: 040 717 70 96

Voit mielihyvin blogata ja tviitata, jakaa Facebookissa, sähköpostissa ja missä tahansa netissä tämän sivuston sisältöä, jos mainitset aina lähteen. Kiitos käynnistä!

Suomen vahvimmat Thule Digital / Sivumestari
fi-verkkotunnusten-valittaja
yrittajat-jasenyritys
wordpress-kotisivut
drupal-logo

Wordpress on Wordpress-säätiön valvoma tavaramerkki. Drupal on Dries Buytaert'n omistama tavaramerkki.

Sivujen käyttöehdot