Kotisivujen ostajan opas — Luku 14
Kävijäseuranta mahdollistaa kotisivujen kehittämisen
Googlella on setti ilmaisia ja hyviä ohjelmistoja, joista yksi on Analytics. Sen avulla on mahdollista saada sivuillasi kävijöistä hyvinkin tarkkoja tietoja.
Torsti Aaltokangas / Artikkeli päivitetty 30.4.2021
Kun Google Analytics on yhdistetty kotisivuihisi, voit käydä seuraamassa liikennettä, kuten:
- Kuinka monta kävijää sivuillasi on käynyt
- Mistä he ovat tulleet sivuillesi
- Mitä he ovat tehneet sivuillasi
- Kuinka kauan he ovat olleet siellä
- Mitkä tuotteesi ja palvelusi ovat kiinnostavimpia
Ja paljon muuta. Sinulle Analytics tarjoaa tavan saada tiivistetty käsitys sivuilla kävijöistä. Ohjelman etusivu riittää mainiosti tarjoamaan tämän tiedon.
Suosittelen opettelemaan ainakin tämän sivun tietojen tarkoituksen. Voit tentata nämä vaikkapa nettifirmaltasi.
Voit myös nähdä esimerkiksi myyntiin ja muihin tärkeisiin tapahtumiin liittyviä tilastoja. Nämä ovat kuitenkin edistyneempien toimintojen takana ja vaativat usein ammattilaisen osaamista.
Yleisesti ottaen, ammattilaiset käyttävät Analyticsia keräämään tietoa, joilla kotisivujasi – ja koko verkkoliiketoimintaasi – voidaan kehittää haluttuun suuntaan.
Valitettavasti usein Analytics kyllä asennetaan, mutta myös unohdetaan saman tein. Täytyy ymmärtää, että ohjelman tarjoama tieto on avain oikeisiin markkinointivalintoihin.
Eli kullan arvoista tavaraa.
Ja ilman tätä tietoa kotisivusi (ja ehkä myös myyntisi) polkevat paikallaan – tai vielä pahempaa, taantuvat. Kilpailijasi tasolle.
Kannattaa ottaa tavaksi käydä vaikka kerran viikossa katsomassa, mihin suuntaan virta vie.
Siirry lukemaan oppaan viimeistä artikkelia, Ylläpitosopimus pitää hakkerit pois sivuiltasi tai:
Lunasta maksuton, 480 euron arvoinen markkinointineuvonta!
Haluaisitko tietää, mitkä ominaisuudet tekevät juuri sinun kotisivuistasi kuuman myyntikoneen?
Annan joka kuukausi rajoitetun määrän maksuttomia konsultointeja. Niiden tarkoitus on auttaa ennakkoluulottomia ja kasvuhakuisia yrittäjiä – kuten sinä – löytämään bisneksensä piilotettu myyntipotentiaali.
Siis se rikastettu ydin, joka saa asiakkaasi ostamaan sinulta.
Keskustelemme muun muassa näistä asioista:
- Kuinka houkuttelet enemmän asiakkaita.
- Miten palveluistasi voi tehdä erottuvia ja haluttavia.
- Miten löydät keinoja parantaa markkinointiasi.
- Miten kotisivusi saadaan myymään.
Olemme käyneet saman keskustelun lähes kaikkien asiakkaidemme kanssa. Huomaat varmasti, kuten muutkin, että hyödyt keskustelusta ja saat tehokkaita ideoita yrityksesi tuloksen parantamiseen.
PS. Pidä kiirettä, lokakuun ajat menevät nopeasti.
Thule Digital Oy
Kiilakiventie 1, 90250 Oulu
Puh: 040 717 70 96
Voit mielihyvin blogata ja tviitata, jakaa Facebookissa, sähköpostissa ja missä tahansa netissä tämän sivuston sisältöä, jos mainitset aina lähteen. Kiitos käynnistä!
Wordpress on Wordpress-säätiön valvoma tavaramerkki. Drupal on Dries Buytaert'n omistama tavaramerkki.