Kävijäseuranta mahdollistaa kotisivujen kehittämisen

Kävijäseuranta mahdollistaa kotisivujen kehittämisen

Googlella on setti ilmaisia ja hyviä ohjelmistoja, joista yksi on Analytics. Sen avulla on mahdollista saada sivuillasi kävijöistä hyvinkin tarkkoja tietoja.

  • Torsti Aaltokangas / Artikkeli päivitetty 30.4.2021

Kun Google Analytics on yhdistetty kotisivuihisi, voit käydä seuraamassa liikennettä, kuten:

  • Kuinka monta kävijää sivuillasi on käynyt
  • Mistä he ovat tulleet sivuillesi
  • Mitä he ovat tehneet sivuillasi
  • Kuinka kauan he ovat olleet siellä
  • Mitkä tuotteesi ja palvelusi ovat kiinnostavimpia

Ja paljon muuta. Sinulle Analytics tarjoaa tavan saada tiivistetty käsitys sivuilla kävijöistä. Ohjelman etusivu riittää mainiosti tarjoamaan tämän tiedon.

Google Analytics kertoo runsaasti tietoa yrityksesi kotisivujen toimivuudesta

Suosittelen opettelemaan ainakin tämän sivun tietojen tarkoituksen. Voit tentata nämä vaikkapa nettifirmaltasi.

Voit myös nähdä esimerkiksi myyntiin ja muihin tärkeisiin tapahtumiin liittyviä tilastoja. Nämä ovat kuitenkin edistyneempien toimintojen takana ja vaativat usein ammattilaisen osaamista.

Yleisesti ottaen, ammattilaiset käyttävät Analyticsia keräämään tietoa, joilla kotisivujasi – ja koko verkkoliiketoimintaasi – voidaan kehittää haluttuun suuntaan.

Valitettavasti usein Analytics kyllä asennetaan, mutta myös unohdetaan saman tein. Täytyy ymmärtää, että ohjelman tarjoama tieto on avain oikeisiin markkinointivalintoihin.

Eli kullan arvoista tavaraa.

Ja ilman tätä tietoa kotisivusi (ja ehkä myös myyntisi) polkevat paikallaan – tai vielä pahempaa, taantuvat. Kilpailijasi tasolle.

Kannattaa ottaa tavaksi käydä vaikka kerran viikossa katsomassa, mihin suuntaan virta vie.

Siirry lukemaan oppaan viimeistä artikkelia, Ylläpitosopimus pitää hakkerit pois sivuiltasi tai:

Torsti Aaltokangas

Torsti on Thule Digital Oy:n projektipäällikkö ja AD. Hän on toteuttanut vuodesta 1996 lähtien satoja jänniä ja jopa tarpeellisia verkkopalveluja. Siinä sivussa työkalupakkiin on kertynyt runsaasti tietoa myynnistä ja markkinoinnista. Tällä viisaudella varustautuneena Torsti poistaa ostamisen esteitä PK-yrittäjien tieltä. Soita tai meilaa: 040 717 7096,

Kirjoita kommentti





Lunasta maksuton, 480 euron arvoinen markkinointineuvonta!

Haluaisitko tietää, mitkä ominaisuudet tekevät juuri sinun kotisivuistasi kuuman myyntikoneen?

Annan joka kuukausi rajoitetun määrän maksuttomia konsultointeja. Niiden tarkoitus on auttaa ennakkoluulottomia ja kasvuhakuisia yrittäjiä – kuten sinä – löytämään bisneksensä piilotettu myyntipotentiaali.

Siis se rikastettu ydin, joka saa asiakkaasi ostamaan sinulta.

Keskustelemme muun muassa näistä asioista:

  • Kuinka houkuttelet enemmän asiakkaita.
  • Miten palveluistasi voi tehdä erottuvia ja haluttavia.
  • Miten löydät keinoja parantaa markkinointiasi.
  • Miten kotisivusi saadaan myymään.

Olemme käyneet saman keskustelun lähes kaikkien asiakkaidemme kanssa. Huomaat varmasti, kuten muutkin, että hyödyt keskustelusta ja saat tehokkaita ideoita yrityksesi tuloksen parantamiseen.

PS. Pidä kiirettä, huhtikuun ajat menevät nopeasti.

thule-digital-logo

Thule Digital Oy
Kiilakiventie 1, 90250 Oulu
Puh: 040 717 70 96

Voit mielihyvin blogata ja tviitata, jakaa Facebookissa, sähköpostissa ja missä tahansa netissä tämän sivuston sisältöä, jos mainitset aina lähteen. Kiitos käynnistä!

Suomen vahvimmat Thule Digital / Sivumestari
fi-verkkotunnusten-valittaja
yrittajat-jasenyritys
wordpress-kotisivut
drupal-logo

Wordpress on Wordpress-säätiön valvoma tavaramerkki. Drupal on Dries Buytaert'n omistama tavaramerkki.

Sivujen käyttöehdot